برای کاهش وزن آب بنوشید

آب درمان و داروی تمام بیماری هاست. این گفته قدیمی هندی بخصوص برای آندسته از افرادی صدق می کند که خواهان کاهش وزن هستند. حفظ پروسه های داخلی بدن و حذف مواد سمی مستلزم نوشیدن آب کافی است. میزان مناسب بسته به فصل فرق می کند اما حدوداً سه و نیم تا چهار لیتر برای کسی که می خواهد وزن کم کند، مناسب است.

در صورت امکان کمی لیمو به آب اضافه کرده و برای جبران خاصیت اسیدی لیمو قدری نمک به آن اضافه کنید. البته همه آب را در یک یا دو مرتبه ننوشید. نوشیدن یکباره این همه آب برای سلامتی خوب نیست بخصوص برای بیماران قلبی.
علیرغم اینکه نوشیدن آب همراه با وعده غذایی شیوه متداولی است، با این حال اگر قبل، حین یا بعد از وعده غذایی آب بنوشید، اسید معده رقیق شده و هضم و گوارش غذا بخوبی هضم بدون نوشیدن آب نخواهد بود. تا جایی که می توانید حین صرف غذا آب ننوشید. در ادامه برنامه ای برای نوشیدن آب آورده ایم;
پس در طول روز همواره آب بنوشید. حتی می توانید قبل از شروع روزتان ظرف آب تان را آماده کنید.
1. پیش از صبحانه، بین مسواک زدن و سایر کارهای صبح یک لیتر آب مصرف کنید.
2. بین صبحانه و ناهار ، یک لیتر آب را بتدریج بنوشید.
3. بین ناهار و شام، لیتر سوم را در این فاصله زمانی تقسیم کرده و بنوشید.
4. نیم لیتر آخر را بعد از شام بنوشید.(خیلی آخر شب نباشد، چون خوابتان را بر هم می زند!)
شاید در شروع برنامه مجبور باشید که در طول روز چند بار به دستشویی روید، اما بعد از مدتی بدنتان به این برنامه عادت می کند. نوشیدن آب نه فقط مناسب افرادی است که قصد کاهش وزن دارند بلکه برای درمان و پیشگیری انواع بیماری ها و ناراحتی ها نیز مفید است. پس به جای خوردن هله هوله که باعث اضافه وزن می شوند، نوشیدن آب در طول روز را شروع کنید. این کار علاوه بر کاهش وزن از یبوست نیز جلوگیری کرده و بیشتر بیماری ها و مواد سمی را از بدن بیرون می کند.