چند توصیه ساده برای درست غذا خوردن

 بشقاب کوچکتری بخرید

مردم تمایل به خوردن مقدار غذایی که برای آنها سرو می شود را دارند نه مقدار غذایی که نیاز دارند. بنابراین اندازه بشقابی که غذا در آن سرو می شود ارتباط مستقیمی با مقدار غذایی که خورده می شود دارد. اگر بشقاب شما بزرگ باشد، مقدار وعده غذایی کمتر از حد به نظر می رسد و شما تمایل به پر کردن آن دارید، و برای خود بیشتر از حدی که نیاز دارید غذا سرو می کنید. اگر بشقاب کوچکی را انتخاب کنید این اثر بوجود نمی آید و حتی شما به این مورد فکر هم نمی کنید.

تاثیر مشابه زمانی رخ می دهد که شما در رستوران غذا می خورید، ولی در رستوران شما نمی توانید اندازه بشقاب را انتخاب کنبد پس باید سعی کنید اندازه ای که در آن سرو می کنید را کنترل کنید. هدر دادن غذا مایه تاسف است، اما پر کردن بیش از حد بشقاب به این معنی نیست که حتما باید آنرا تمام کنید. فقط تا زمانی بخورید که احساس نیاز می کنید.
به آرامی غذا بخورید
در حین غذا خوردن، بدن شما به مغزتان سیگنال هایی مبنی بر اینکه دیگر گرسنه نیستید ارسال می کند ولی مدتی زمان می برد تا درک شود. اگر سریع غذا بخورید سینگال های مبنی بر سیری در زمان درست به مغز نمی رسد و شما در زمانی که باید احساسی سیری کنید آن را احساس نمی کنید. راه حل این مسئله آن است که به آرامی غذا بخورید. مطالعات نشان می دهد که وقتی به آرامی غذا می خورید تمایل به خوردن کمتری دارید. اگر به آرامی غذا بخورید و بعد از تمام شدن غذا هنوز احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید. این کار مقداری زمان به شما می دهد که بهتر بتوانید منتظر رسیدن سیگنال ارسالی به مغز شوید.
صبحانه مفصلی بخورید
تحقیقات نشان داده است که خوردن صبحانه ای با مقدار بالای کربوهیدرات و پروتئین، اشتیاق خوردن و گرسنگی را در طول روز کاهش می دهد و به مردم برای کاهش کالری و حفظ نقشه رژیمی شان کمک موثری می کند. مطالعات نشان داده که زنان چاق و کم تحرک بعد از یک دوره 8 ماهه خوردن کربوهیدرات و پروتئین زیاد در صبحانه، روزانه 1.240 کالری کمتر به بدن می رسانند و متوسط 40 پوند وزن از دست می دهند. وقتی زنان رژیمی با پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین دنبال کنند، به طور متوسط 9 پوند وزن از دست می دهند. احتمالا، این رویکرد بتواند به شما در از دست دادن وزن با مصرف کمتر کالری در طول روز کمک کند ، حتی اگر شما به دنبال یک رژیم غذایی کاهش کالری سخت نباشید.