آنچه باید قبل، در حین و پس از ورزش بخورید

آنچه باید قبل، در حین و پس از ورزش بخوریدچه تازه شروع به ورزش کرده باشید چه ورزشکار تمرین کرده باشید، آنچه شما می خورید می تواند بازده ورزشی شما را بهتر کند.
درست خوردن می تواند به انرژی بخشیدن به کار ورزشی شما کمک کند. کدام غذاها بهترین اند، از کدام ها باید پرهیز کنید و چه وقت باید بخورید؟

متخصص تغذیه ورزشی، دکتر کریستین روزنبلام، توصیه هایش را با شما در میان می گذارد؛

با انواع گیاهخواری آشنا شوید

امروزه کلمه گیاه خواری یک واژه ی کلی ست، چرا که به انواع و اقسام برنامه های غذایی گیاه خواری اطلاق می گردد. عادت های خوراکی گیاه خواران به خاطر دلایل اقتصادی، مذهبی و اخلاقی در جهان شایع شده است. مردم ایالات متحده اصولا رژیم غذایی گیاه خواری را به دلایل سلامتی انتخاب میکنند. در جدول زیر مشاهده خواهید کرد که گیاه خواران مطلق همه ی فرآورده های حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند و برخی دیگر به حذف تنها بخشی از این فرآورده ها اکتفا نموده اند.

اثر گرمایی غذا چیست؟

 اثر گرمایی غذا که همچنین تحت عنوان تحریک غذایی پیدایش گرما در بدن یا پیدایش گرما در بدن بعد از صرف غذا نامیده می شود نسبتی برای افزایش میزان سوخت و ساز (یعنی سرعت در جاییکه بدن شما کالری می سوزاند)که بعد ازبلع غذا اتفاق می افتد است. وقتی شما غذا میخورید بدن شما باید مقداری انرژی (یعنی کالری) برای هضم، جذب و ذخیره مواد مغذی موجود درغذایی که خورده اید صرف کند.

جایگاه پروتئین دروعده غذایی روزانه کجاست؟

 پروتئین های کامل

منابع غذایی پروتئینی که شامل تمام آمینو اسیدهای ضروری به نسبت های کافی برای پیوستن به مواد مغذی مورد نیاز ما هستند، پروتئین کامل نامیده می شوند. به طورکلی میتوان گفت احتمالا پروتئین های بدست آمده از منابع حیوانی، پروتئین های کامل اند. برای مثال، گوشت،ماهی، جوجه مرغ و بوقلمون، تخم مرغ، پنیر، شیرو ماست منابع پروتئین کامل هستند. 

پنج منبع بزرگ از پروتئین گیاهی

پروتئین به همراه رژیم غذایی حاوی چربی و کربوهیدرات ، پایه ی غذای رژیمی ما هستند . ولی برخلاف چربی ها و کربن ها منبع اصلی پروتئین از غذاهای حیوانی تامین می شود. دلیل آن هم اینست که پروتئین حیوانی برخلاف پروتئین گیاهی پروتئین کاملی است، به این معنی که شامل همه ی اسید های آمینه ی ضروری می باشد.