افزایش وزن برای افرادی با متابولیسم بالا

اغلب گفته می شود که افرادی با یک متابولیسم بالا چیزی برای شکایت کردن ندارند. با وجود این برای آن دسته از افرادی که دارای مشکلاتی برای افزایش وزن اند ، این مسئله می تواند درست مثل ناامیدی و دلسردی در تلاش برای به دست آوردن وزن باشد. داشتن متابولیسم بالا وکسر وزن نیز می تواند شما را در برخی شرایط در معرض ریسک بالاتری قرار دهد.

این موارد شامل در هم ریختگی سیکل (چرخۀ) و عادت ماهانه ( در خانم ها) و بهبودی و شفای آهسته تر و کندتر از بیماری باشد. خوشبختانه شیوه هایی وجود دارند که شما می توانید هم وعده ها و هم کالری غذاهایی که می خورید را افزایش دهید. به یاد داشته باشید قبل از هر کاری با یک پزشک مشورت کنید.
گام اول
قبل از هر چیز برای یک چکاپ پزشکی کامل برنامه ریزی نمایید. این چکاپ پزشکی کامل شامل بررسی خون به منظور جلوگیری از بیماری های بنیادی است که می تواند موجب گردد که شما وزن کسب نکنید. بیماری های مانند پرکاری تیروئید، سرطان و سوء تغذیه می توانند مانع افزایش وزن شوند. داروهای خاصی نیز وجود دارند که می توانند مشکلاتی را در افزایش وزن به وجود آورند. اگر دارو علت باشد، پزشک تان می تواند جایگزین هایی را به شما پیشنهاد نماید که ممکن است دارای همان تأثیر وزنی نباشند.
گام دوم
در طول روز به جای سه وعدۀ بزرگ و زیاد، وعده های کوچک تر اما به دفعات بیشتری میل کنید. این امر افزایش وزن را برایتان آسانتر می سازد. خوردن تکه های کوچک تر برای بدنتان این امکان را فراهم می نماید که غذا را کاملا هضم کند، از این رو شما بیشترین مواد غذایی و کالری ها را از آن دریافت می نمایید. خوردن وعده های بزرگتر می تواند منجر به عبور غذا از دستگاه گوارشی تان گردد بدون اینکه کاملا هضم گردند. خوراک مختصری را با خودتان داشته باشید تا مطمئن گردید که شما اغلب قادر به خوردن می باشید و روند مداوم و پیوستۀ دریافت کالری ها را تأمین می نمایید.
گام سوم
میزان مواد غذایی کالری بالا و مغذی که می خورید را افزایش دهید. این مواد غذایی که شامل آجیل ها، دانه ها، کره ی آجیل ها، نان ها، پاستاها، برنج و محصولات لبنیاتی کم چرب می باشد، می تواند برایتان میزان بیشمار کالری ها، فیبرها و دیگر مواد مغذی مهم را فراهم کند. از مواد غذایی بسیار فرآوری شده که ممکن است دارای مقدار زیادی کالری بوده اما مواد مغذی اندکی داشته باشند دوری کنید، زیرا می توانید ریسک بیماری های مزمن و شدید، مانند دیابت و بیماری های قلبی- عروقی را افزایش دهید.
گام چهارم
از آشامیدنی های پرکالری که مواد مغذی کمی دارند مانند نوشابه ها پرهیز نمایید. مانند مواد غذایی فرآوری شده، این مواد غذایی به شما در افزایش وزن کمک نخواهد نمود و ممکن است که در واقع مصرف کالری های کافی را دشوار سازند زیرا مایعات حجم معده را پر می کنند. در عوض با استفاده از ماست، میوه، آب میوه، شیر و 1 قاشق غذاخوری روغن بذرک نوشیدنی های سالم درست نمایید. این مواد غذایی را می توان به جای یک خوراک مختصر مصرف نمود. میلک شیک های درست شده با ماست یخ زده ، عسل و میوه نیزمی تواند کالری های افزوده را بعلاوۀ مواد مغذی تامین نمایند.
گام پنجم
مصرف و میزان جذب کالری روزانه تان را با نوشیدن پروتئین شیک (shake) های مغذی در صبح و عصر افزایش دهید. به منظور افزایش وزن، شما باید 300 تا 500 کالری به روزتان بیافزایید. پروتئین شیک های کالری بالا که می توان آنها را در فروشگاه مواد غذایی طبیعی محلی تان یافت معمولا بشکل پودر بوده و می توان آنها را با شیر، شیرسویا یا آب میوه مخلوط نمود. این نوشیدنی ها توسط ورزشکاران ازجمله بدنسازان به منظور ایجاد ماهیچه های سالم و تأمین بدنی با کالری های کافی به منظور برآوردن نیازها و تقاضا های افزایش یافته مصرف می گردند.